سیستم کنترل و محافظت توربین گازی
- آموزش تجهیزات, توربین ها
- Admin
- دیدگاه ها : ۰
این سیستم توربین را در برابر لرزش و افزایش دمای بیش از حد محافظت می کند.ترانسمیتر های حساس دما در مکانهای مختلف نظیر بیرینگهای ۱-۲-۳-۴ که روی دمای ۱۰۷ c آلارم داریم و روی بیرینگهای تراست و ژورنال روی ۱۱۳ c آلارم داریم.
۱۳ ترانسمیتر دما هم روی مسیر اگزاست وجود دارد که میانگین دمای محاسبه شده بین اینها می شود دمای اگزاست، اختلاف کمترین و بیشترین این دماها می شود exhast spread و یک مقدار allowable spread است که محاسبه می شودو نسبت به مفدار spread محاسبه می شود و زمانی که مقدار spread به مقدار allowable برسد تریپ داریم.
ترانسمیترهای دمایی هم روی قسمت wheel space یعنی بین دو توربین HP و LP داریم که اگر دمای آنها به ۴۲۵ c برسد آلارم دمای بالا و اگر دما روی ۴۵۴ c برسد تریپ داریم.
ترانسمیترهای دمایی هم روی قسمت کمپرسور داریم که دمای بیرینگهای تراست و ژورنال را اندازه گرفته و روی ۱۲۰ c آلارم داریم.
ترانسمیترهای دمایی هم روی قسمت گیربکس داریم که روی دمای بیرینگهای تراست و ژورنال را اندازه گرفته و روی ۱۲۰ c آلارم داریم.
در توربین مقدار لرزش هم اندازه گیری می شود .وایبریشن ترانسمیترهایی روی قسمتهای مختلف داریم مثلا در قسمت seismic vibr که روی دو طرف شافت HP و LP است و روی ۱۲٫۵ mm/s آلارم و روی ۲۵ mm/s تریپ داریم .
در قسمت گیربکس هم روی ژورنال بیرینگ ها در ۶۵ میکروزیمنس آلارم و در قسمت تراست بیرینگ ها روی ۰٫۶ mm آلارم و روی ۰٫۷۲ mm تریپ داریم.
در قسمت توربین هم روی تراست بیرینگ ها که در دو طرف مثبت و منفی حرکت می کنند ترانسمیتر وایبریشن داریم که روی ۰٫۶ mm آلارم و روی ۰٫۸ mm تریپ داریم .
در قسمت کمپرسور هم روی ژورنال بیرینگ ها در ۱۳۰ میکروزیمنس آلارم و روی ۱۹۰ میکروزیمنس تریپ داریم و روی تراست بیرینگ ها در ۵/۰ میکروزیمنس آلارم و روی ۷/۰ میکروزیمنس تریپ داریم که اگر شافت به سمت عقب و جلو حرکت کند این اتفاق صورت می گیرد .
- عنوان : سيستم كنترل و محافظت توربین گازی
- منبع : simulearn.ir