سیستم سیل و خنک کاری توربین توسط هوا
- آموزش تجهیزات, توربین ها
- Admin
- دیدگاه ها : ۰
در این قسمت از استیج ۵ کمپرسور هوا یک لاین گرفته شده است که می رود روی بیرینگ ۱ و ۴ و خنک کاری این دو بیرینگ توسط هوا از این قسمت تامین می شود .
۴ لاین هم از اطراف کمپرسور روی استیج ۱۱ گرفته شده است که در ادامه هر دو تا از آنها یک هدر را تشکیل می دهند که یک مسیر آنها به پشت توربین LP برای خنک کاری و دو لاین هم یکی برای خنک کاری پشت توربین HP و یکی هم برای خنک کاری جلوی توربین LPمی رود ناگفته نماند که دمای هوای ورودی حدود ۲۰۰ c است که می تواند دمای بین دو توربین را حدود ۲۵۰ c کنترل کند . برای خنک کاری بیرینگ ۲ از استیج ۱۷ یک مسیر مستقیم گرفته شده است .
در ادامه لاین مذکور که از استیج ۱۱ گرفته شده بود در جلوتر به ۲ بلید ولو می خورد که در هنگام استارت تا دور ۹۲% HP باز هستند و از بک زدن ناگهانی هوا به قسمت عقب کمپرسور و از به وجود آمدن حالت استال جلوگیری می کند و هوا را به اگزاست می فرستد و موقعی که کمپرسور از این عامل دور شد هر دو بلید ولو بسته می شود و اگر این ۲ ولو در ابتدای استارت بسته باشند اجازه استارت کمپرسور را نداریم .
- عنوان : سيستم سيل و خنك كاري توربین توسط هوا
- منبع : simulearn.ir