Chemical  Storage  Tanks(مخازن ذخیره‌سازی ) :

واحد تانکهای ذخیره مواد شیمیایی شامل ۶ مخزن است که مواد شیمیایی خریداری شده را ذخیره نموده و در صورت نیاز واحدهای پروسس و واحدهای پشتیبانی این مواد را به واحدهای مزبور ارسال می کند و همچنین یک مخزننیز محصول دای سولفاید (D.S.O) واحد ۱۱۴ را ذخیره نموده تا به فروش برسد و یا در Burn Pit سوزانده شود.
مواد شیمیایی ذخیره شده و همچنین مشخصات تانکهای ذخیره به شرح زیر می باشد:
۱٫تانک ذخیره MDEA (متیل دی اتانول آمین) این تانک از نوع سقف ثابت و به ظرفیت  m380 متر مکعب می باشد که مجهز به سیستم .Blankettingبه وسیله نیتروژن جهت جلوگیری از Degrade شدن آمین در مجاورت هواست.
Level.Transmitter به کار رفته در این مخزن از نوع Bubbling می باشد که با نیتروژن کار می کند پمپ تخلیه آمین از Truck و نیز ارسال آمین به واحدهای ۱۰۱ و ۱۰۲ به ظرفیت m3/hr ۸ می باشد. آمین خروجی از پمپ پس از فیلتر شدن به واحدهای مزبور فرستاده می شود. از آنجا که ویسکوزیته آمین در دمای زیر  ۰C 20 از .CP 100 فراتر می رود ، یک عدد کویل بخار در داخل تانک تعبیه شده است تا دمای آمین را در هنگام ارسال بالای ۰C 20 نگه دارد.
۲٫تانک ذخیره MEG (مونواتیلن گلایکول)
این تانک نیز همانند تانک آمین مجهز به سیستم Blanketting و دارای پمپ ارسال و تخلیه به ظرفیت  m3/hr ۸ می باشد که گلایکول مورد نیاز واحد ۱۰۲ را که جهت جلوگیری از تشکیل هیدرات به خطوط گاز ورودی تزریق می گردد، تأمین می کند لازم به ذکر است که MEG ذخیره شده در تانک به وسیله Cold Condensate %70 رقیق میشود و همچنین ظرفیت تانک MEG m350 می باشد.
۳٫تانک ذخیره TEG
ظرفیت تانک TEG ، m3100 می باشد که یک عدد پمپ به ظرفیت m38 ، TEG را با درجه خلوص بالای %۹۹ به واحد ۱۰۴ ارسال می کند. لازم به ذکر است که TEG بعنوان جاذب آب مورد استفاده قرار می گیرد.
۴٫مخزن ذخیره متانول
متانول که جهت جلوگیری از تشکیل هیدرات قبل از سردسازی در واحد  ۱۰۵ به گاز تزریق می شود. به وسیله یک عدد پمپ به ظرفیت  m3/hr ۸  به واحد مزبور پس از عبور از فیلتر المنتی ارسال می شود. ظرفیت مخزنm350  و همچنین مخزن دارای گاز پوششی محافظ (Blanketting) بافشارBar 1 بار است.
۵٫مخزن ذخیره سودسوزآور (Caustic Soda)
ظرفیت این مخزنm3 60 متر مکعب و پمپ تخلیه و ارسال سود به ظرفیتm3/hr  ۲۰ متر مکعب بر ساعت می باشد.
سودسوزآور در واحدهای ۱۰۹ و ۱۲۷ و ۱۲۹ بعنوان تنظیم کننده PH و درواحد ۱۱۴ بعنوان جدا کننده مرکاپتانها با غلظت ۴۰% مورد مصرف قرار می گیرد از آنجا که سودسوزآور در دمای زیر۰C 20  شروع به تشکیل بلور جامد می کند لذا تخلیه خطوط انتقال و همچنین مخزن به گرم کننده برق مجهز می باشند تا دمای مخزن و مسیر انتقال همواره بالای ۰C 40 باشد.
۶٫مخزن DSO
این مخزن قابلیت ذخیره سازی دای سولفاید تولیدی در واحد ۱۱۴ را تا سقف m3520 داراست. D.S.O ذخیره شده به وسیله یک عدد پمپ به ظرفیت m3/hr ۶۰ به Truck بارگیری می شود در صورت عدم امکان فروش D.S.O به حوضچه آتش (Burn Pit) فرستاده می شود تا سوزانده شود.

 

    turbin     مجموعه کامل اموزش مبدل های حرارتی   مجموعه کامل اموزش پمپ ها   مجموعه کامل اموزش بویلرها   مجموعه کامل اموزش شیرهای صنعتی   مجموعه کامل اموزش کوره های صنعتی   compresor_recip   مجموعه کامل اموزش کمپرسور گریز از مرکز   دانلود نرم افزار های اموزشی مهندسی گوشی موبایل اندروید    
نویسنده : Admin

مرجع شبیه سازی مهندسی شیمی (Simulearn.ir) با بیش از 5 سال سابقه و دارا بودن دو تیم شبیه سازی هایسیس و یک تیم شبیه سازی اسپن با افتخار اماده انجام پروژه های شبیه سازی در بخش صنعتی و دانشگاهی ( دانشجویی ) و همچنین پاسخگویی به سوالات شما و ارائه اموزش های شبیه سازی به روش نوین و آموزش تجهیزات صنعتی می باشد --------------------------- ارتباط از طریق ایمیل project.simulearn@gmail.com --------- اکانت (ای دی ) تلگرام جهت درخواست شبیه سازی و پشتیبانی : Telegram.me/ProjectSimulearn ----------------- کانال رسمی ما در تلگرام جهت دریافت جدیدترین فایل های شبیه سازی و اموزشی Telegram.me/Simulearn -----

مشاهده همه نوشته ها

نوشته های مرتبط

نظرات ۲ برای “واحد ۱۴۶ : مخازن ذخیره‌سازی مواد شیمیایی”

  1. اکبر می گوید:

    mikham hysys ve aspen yad begiram ashanyiye kami daram bahshon kam kar kardam bayad chikar konm

    • سلام دوست عزیز
      شما میتونید اموزش هایی که به صورت پی دی اف توی سایت هست رو دریافت و مطالعه کنید
      در ضمن در حال اماده سازی یه مجموعه تصویری گام به گام ، کامل و جامع هستیم که شما میتونید با این اموزش های تصویری هایسیس رو توی هر سطحی که هستید به طور کامل یاد بگیرید بطوری که نیاز به هیچ منبع دیگه ای نخواهید داشت
      ارزوی موفقیت

ارسال یک پاسخ

نام * تارنما

لطفا پاسخ سوال را بفرمایید *

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه مرجع شبیه سازی مهندسی شیمی Simulearn.ir

جهت عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد کنید

با عضویت در خبرنامه جدیدترین آموزش ها ، مقالات ، خبرها و تخفیفات را درایمیل خود دریافت کنید 

انجام پروژه شبیه سازی

   شبیه سازی هایسیس مهندسی شیمی request

کاملترین مجموعه آموزش تجهیزات صنعتی

    اموزش تجهیزات صنعتی مصاحبه استخدامی مهندسی شیمی مکانیک

آموزش های تصویری فارسی هایسیس

اموزش تصویری فارسی یادگیری قدم به قدم هایسیس hysys

اپلیکیشن های آموزشی اندروید

اپلیکیشن های موبایل اندروید آموزش مهندسی android

دانلود رایگان ویدئوهای آموزشی

  دانلود رایگان مجموعه کامل ویدئوهای اموزشی تجهیزات صنعتی

دریافت پروژه های دانشجویی

  پروژه رایگان شبیه سازی دانشجویی مهندسی شیمی HYSYS