اهمیت بویلر در نیروگاهها :

بویلر یکی از مهم ترین و در ضمن آسیب پذیر ترین قسمتهای یک نیروگاه می باشد که وظیفه تبدیل انرژی شیمیایی سوخت به انرژی حرارتی و انتقال این انرژی به سیال عامل را دارد. برای تشریح جایگاه بویلر در یک نیروگاه ، لازم است که قوانین اول و دوم ترمودینامیک مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس قانون اول ترمودینامیک ، انتگرال چرخه ای حرارت و انتگرال چرخه ای کار برابرند ؛ لذا برای تولید کار نیاز به یک منبع حرارتی می باشد که گرمای مورد نیاز سیکل را تامین کند . با توجه به قانون دوم ترمودینامیک ، فرآیندها فقط در یک جهت معین پیش می روند و انجام آن ها در خلاف آن جهت ممکن نیست. به عبارت دیگر ، می توان گفت که همواره انتقال حرارت از منبع گرم به طرف منبع سرد می باشد.

به طور کلی تمام وسیله های انتقال حرارت یا احتراق ، انرژی تولیدمی کنند؛ حتی اگر یک سیکل ترمودینامیکی بسته را طی نکنند ، یک موتور حرارتی می باشند ؛ یعنی وسیله ای هستند که از طریق انتقال حرارت از یک جسم با درجه حرارت بالا به یک جسم با درجه حرارت پایین ، مقداری کار مثبت انجام می دهند. بنابراین کل این نیروگاه را می توان یک موتور حرارتی در نظر گرفت که درآن مقدار حرارت QH در بویلر ( از محصولات احتراق) به سیال عامل انتقال یافته و مقدار حرارت QL به یک جسم با درجه حرارت پایین ( سیال خنک کن کندانسور) ، انتقال می یابد.

 

 

 

    turbin     مجموعه کامل اموزش مبدل های حرارتی   مجموعه کامل اموزش پمپ ها   مجموعه کامل اموزش بویلرها   مجموعه کامل اموزش شیرهای صنعتی   مجموعه کامل اموزش کوره های صنعتی   compresor_recip   مجموعه کامل اموزش کمپرسور گریز از مرکز   دانلود نرم افزار های اموزشی مهندسی گوشی موبایل اندروید    
  • pic1 عنوان : اهميت بويلر در نيروگاهها
  • pic3 منبع : simulearn.ir
  • pic2 توضیحات :
نویسنده : Admin

مرجع شبیه سازی مهندسی شیمی (Simulearn.ir) با بیش از 5 سال سابقه و دارا بودن دو تیم شبیه سازی هایسیس و یک تیم شبیه سازی اسپن با افتخار اماده انجام پروژه های شبیه سازی در بخش صنعتی و دانشگاهی ( دانشجویی ) و همچنین پاسخگویی به سوالات شما و ارائه اموزش های شبیه سازی به روش نوین و آموزش تجهیزات صنعتی می باشد --------------------------- ارتباط از طریق ایمیل project.simulearn@gmail.com --------- اکانت (ای دی ) تلگرام جهت درخواست شبیه سازی و پشتیبانی : Telegram.me/ProjectSimulearn ----------------- کانال رسمی ما در تلگرام جهت دریافت جدیدترین فایل های شبیه سازی و اموزشی Telegram.me/Simulearn -----

مشاهده همه نوشته ها

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

نام * تارنما

لطفا پاسخ سوال را بفرمایید *

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه مرجع شبیه سازی مهندسی شیمی Simulearn.ir

جهت عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد کنید

با عضویت در خبرنامه جدیدترین آموزش ها ، مقالات ، خبرها و تخفیفات را درایمیل خود دریافت کنید 

انجام پروژه شبیه سازی

   شبیه سازی هایسیس مهندسی شیمی request

کاملترین مجموعه آموزش تجهیزات صنعتی

    اموزش تجهیزات صنعتی مصاحبه استخدامی مهندسی شیمی مکانیک

آموزش های تصویری فارسی هایسیس

اموزش تصویری فارسی یادگیری قدم به قدم هایسیس hysys

اپلیکیشن های آموزشی اندروید

اپلیکیشن های موبایل اندروید آموزش مهندسی android

دانلود رایگان ویدئوهای آموزشی

  دانلود رایگان مجموعه کامل ویدئوهای اموزشی تجهیزات صنعتی

دریافت پروژه های دانشجویی

  پروژه رایگان شبیه سازی دانشجویی مهندسی شیمی HYSYS