در ابتدا گاز پس از عبور از سیستم هوای تمیز کننده ورودی وارد کمپرسور هوا میشود و فشار ورودی را که چیزی حدود ۱۰۷۷ mbar است تا حدود ۸ bar افزایش میدهد و پس از افزایش فشار ،هوا وارد محفظه احتراق میشودو گاز سوختنی توسط سیستم سوخت رسانی به محفظه های احتراق تزریق میگردد و با هولین جرقه سیستم(ignation) شعله برقرار میگردد.با افزایش سوخت دور کمپرسور را تامین می کنیم و گازهای سوختنی از محفظه های احتراق که مسیر نهایی آنها پس از عبور از مسیرهای مشخص به هم ختم می شوند و به توربین اولیه برخورد می کنند و باعث چرخاندن شافت اولیه میگردد(HP) و همانطور که گفته شد روی شافت HP،کمپرسور هوا،توربین اولیه و محفظه های احتراق را اطراف ان داریم.
شافت دوم که LP شافت نامیده می شود در ادامه قرار دارد که گاز پس از برخورد به توربین اولیه از نازل جهت دهنده گازهای سوختنی عبور کرده و به توربین دوم که در ابتدای شافت LP است برخورد می کند و نیروی خود را به شافت دوم می دهد.نتیجه می گیریم که همیشه سرعت شافت HP از شافت LP بیشتر است و با افزایش یا کاهش گاز سوختنی می توانیم تاثیر مستقیم روی سرعت داشته باشیم.
گاز پس از عبور از توربین دوم وارد قسمت اگزاست شده و از این مسیر خارج می شود و شافت LP هم که دارای سرعت گردیده است نیروی خود را از طریق گیربکس افزاینده به کمپرسور گازی انتقال میدهد که در پایان کمپرسور فشار گاز را از ۳۱ bar به ۹۰ bar افزایش دهد.
- عنوان : شرح مختصر و طرز كار توربين گازي پالایشگاه
- منبع : simulearn.ir
- توضیحات :
با سلام. اگه میشه درباره plc و Dcs نیز مطلب بگذارید
سلام دوست گرامی
چشم حتما
با تشکر
موفق باشید