:Electrical  Generation  &  Distribution(تولید و توزیع برق )
هدف واحد توزیع برق ، تأمین برق مورد نیاز کلیه تجهیزات الکتریکی موجود در فاز ۲ و ۳ می باشد که این مصرف کننده ها دارای ولتاژهای مصرفی متغیری بین KV33 (ولتاژ اصلی) تا V 48 (سیستم های کنترلی) می باشند.
چهار توربین گازی (۱+۳) و یک توربین بخاری جهت تأمین انرژی الکتریکی در نظر گرفته شده اند که توان تولیدی هر توربین گازی MW 30  و توان تولیدی توربین بخاری MW19 می باشد. توربینهای گازی A وB با دو نوع سوخت گاز ومایع کار می کنند و توربینهای C و D فقط با سوخت گاز کار می کنند.
اساس کار این توربینهای گازی بدینصورت است که در ابتدا موتور راه انداز اولیه و پمپ روغنکاری کمکی که از ژنراتور اضطراری برق می گیرند شروع به کار کرده، باعث روغنکاری قسمتهای مختلف توربین میشوند ونیز محور اصلی رابه حرکت در می آورد که کمپرسور هوای ۱۷ مرحله ای نیز برروی این محور سوار است و با شروع به کارکردن کمپرسور، هوای فشرده پس از فیلتر شدن، محفظه احتراق هدایت شده و در آنجا با سوخت مایع و با گاز مخلوط شده محترق می گردد. این گازهای داغ به سمت پره های توربین هدایت شده و پس از به حرکت درآوردن توربین سه مرحله ای انرژی خود را از دست داده و منبسط می شوند و سپس از طریق دودکش به محیط بیرون هدایت می شوند. لازم به ذکر است که موتور راه انداز اولیه پس از اینکه توربین شروع به چرخش کرده و به دور ۴۰۰۰ رسید ، از محور اصلی جدا می شوند. همچنین با چرخش توربین و در نتیجه محور اصلی توسط گازهای داغ، ژنراتور و گیربکس ( کاهنده دور از ۵۱۶۳  به ۳۰۰۰ ) و کمپرسور وپمپ اصلی روغن کاری به کارافتاده وعلاوه بر تولید برق توسط ژنراتور، هوای فشرده که جهت احتراق لازم است به وسیله کمپرسور که روی محور اصلی قرار دارد به درون سیستم مکیده شده و سیکل ذکر شده در بالا مجدداً تکرار می شود.
اساس کار توربین بخاری بر پایه بخار داغ و یا سوپر هیت( P=44Barg &  T=380 0C ) استوار است که این بخار توسط دیگهای بخار فراهم می شود و پس از گرداندن توربین با از دست دادن فشار و دما به عنوان بخار فشار پایین ( LP: P=5Barg & T=175 0C ) در سایر قسمتهای مورد نیاز پالایشگاه مصرف میشود. پس از تولید برق KV 11 توسط ژنراتور،ترانسفورمر، آنرا با ولتاژ KV 33  رسانده و به Sub.Station اصلی فرستاده تا از آنجا به سمت مصرف کننده های مختلف انتقال یابد. کار تقسیم باروکنترل انرژی و همچنین روشن شدن ژنراتورهای اضطراری در مواقع Shut Down و میزان برق مصرفی مصرف کننده ها به عهده سیستم توزیع و کنترل برق  PDCS Power Distribution & Control System) می باشد که یک سیستم کامپیوتری پیشرفته می باشد.
برق مصرفی پالایشگاه توسط۸ مرکز توزیع (Substation) تأمین می شودکه عبارتند از:
مرکز توزیع اصلی  (S.S.1):  تأمین برق مورد نیاز سایر مراکز توزیع فرعی وواحدهای ۱۲۲ تا ۱۲۸، ۱۰۹ و Off Gas Compressors
مرکز توزیع شماره ۲  (S.S.2):  تأمین برق Train های ۱ و ۲٫
مرکز توزیع شماره ۳ (S.S.3) :  تأمین برق Train های ۳ و ۴٫
مرکز توزیع شماره ۴ (S.S.4) :  تأمین برق واحدهای ۱۰۸و ۱۲۹ و ۱۴۰ و ۱۴۲ و ۱۴۴ و ۱۴۶٫
مرکز توزیع شماره ۵  (S.S.5):  تأمین برق واحدهای ۱۰۳، ۲۰۳، ۱۰۶، ۱۰۲٫
مرکز توزیع شماره ۶ (S.S.6) :  تأمین برق واحد ۱۴۳
مرکز توزیع شماره ۷  (S.S.7):  تأمین برق واحد آبگیری از دریا (واحد ۱۲۵)
مرکز توزیع شماره ۸(S.S.8) :  تأمین برق کارگاه (Work Shop)

    turbin     مجموعه کامل اموزش مبدل های حرارتی   مجموعه کامل اموزش پمپ ها   مجموعه کامل اموزش بویلرها   مجموعه کامل اموزش شیرهای صنعتی   مجموعه کامل اموزش کوره های صنعتی   compresor_recip   مجموعه کامل اموزش کمپرسور گریز از مرکز   دانلود نرم افزار های اموزشی مهندسی گوشی موبایل اندروید    
نویسنده : Admin

مرجع شبیه سازی مهندسی شیمی (Simulearn.ir) با بیش از 5 سال سابقه و دارا بودن دو تیم شبیه سازی هایسیس و یک تیم شبیه سازی اسپن با افتخار اماده انجام پروژه های شبیه سازی در بخش صنعتی و دانشگاهی ( دانشجویی ) و همچنین پاسخگویی به سوالات شما و ارائه اموزش های شبیه سازی به روش نوین و آموزش تجهیزات صنعتی می باشد --------------------------- ارتباط از طریق ایمیل project.simulearn@gmail.com --------- اکانت (ای دی ) تلگرام جهت درخواست شبیه سازی و پشتیبانی : Telegram.me/ProjectSimulearn ----------------- کانال رسمی ما در تلگرام جهت دریافت جدیدترین فایل های شبیه سازی و اموزشی Telegram.me/Simulearn -----

مشاهده همه نوشته ها

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

نام * تارنما

لطفا پاسخ سوال را بفرمایید *

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه مرجع شبیه سازی مهندسی شیمی Simulearn.ir

جهت عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد کنید

با عضویت در خبرنامه جدیدترین آموزش ها ، مقالات ، خبرها و تخفیفات را درایمیل خود دریافت کنید 

انجام پروژه شبیه سازی

   شبیه سازی هایسیس مهندسی شیمی request

کاملترین مجموعه آموزش تجهیزات صنعتی

    اموزش تجهیزات صنعتی مصاحبه استخدامی مهندسی شیمی مکانیک

آموزش های تصویری فارسی هایسیس

اموزش تصویری فارسی یادگیری قدم به قدم هایسیس hysys

اپلیکیشن های آموزشی اندروید

اپلیکیشن های موبایل اندروید آموزش مهندسی android

دانلود رایگان ویدئوهای آموزشی

  دانلود رایگان مجموعه کامل ویدئوهای اموزشی تجهیزات صنعتی

دریافت پروژه های دانشجویی

  پروژه رایگان شبیه سازی دانشجویی مهندسی شیمی HYSYS